Jeszcze kilkadziesiąt lat temu copywritingiem mogli bawić się wyłącznie pracownicy agencji reklamowych, i uzyskanie posady w jednej z nich nie było łatwe. Współczesny świat pisania na zlecenie wygląda jednak dużo bardziej zachęcająco! Jeśli interesuje Cię marketing także promocja w Internecie, i przy tym jesteś nieco talentu do pisania, praca online jako copywriter może Cię zainteresować. Ale z czego zacząć swoje poszukiwania w świecie copywritingu?

Aby zyskać dobrze płatne zlecenia, będziesz potrzebować portfolio oraz własnej strony, za pomocą której zachęcisz klienta do współpracy. Na wstępie nie musisz inwestować w bardzo rozbudowany design strony – wystarczy, aby była łatwa i wyglądała profesjonalnie. A co powinno znaleźć się w Twoim portfolio copywritera, jeśli dopiero zaczynasz? To proste – zamieść tam przykładowe teksty z innych dziedzin albo link do swojego bloga.


Zobacz też: strony ze zleceniami copywriter


Początki zawsze bywają usłane przeszkodami, a praca w Internecie nie jest wyjątkiem z tej reguły. Nie posiada innej drogi – prawdopodobnie będziesz musiał zgłosić się do wielu potencjalnych klientów, zanim znajdziesz kogoś, z kim nawiążesz współpracę. Nie daj jednak, by początkowe trudności odebrały Ci wiarę we nasz sukces! Każdy copywriter zaczynał w podobny sposób, ale udało się ale tym, którzy się nie poddali.